"קראו לנו יהודים מלוכלכלים" • סיפורו של הרופא הדתי ששירת בצבא איראן

ארי וידר No Comments on "קראו לנו יהודים מלוכלכלים" • סיפורו של הרופא הדתי ששירת בצבא איראן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפוקדים את מיון 'טרם' בשכונת רוממה בירושלים לא יודעים שהרופא החביב שמקבל את פניהם במקרים רבים – ד"ר שהב דוידפור, היה עד לפני שנתיים רופא בצבא איראן.

ד"ר דוידפור הוא יהודי דתי כבן 32 שעלה לישראל אך לפני כשנתיים מאיראן. עד לפני מספר שנים הוא שימש כרופא בבסיס חיל האוויר של איראן. את חוק לימודיו עשה באוניברסיטה באיספאהן, ואח"כ גויס בגיוס חובה לצבא איראן שם שימש כרופא במשך כשנה וחצי.

לדברי ד"ר דוידפור הוא לא נתקל כמעט בשנאה באיראן, "מפעם לפעם היו כאלה שקראו לנו יהודים מלוכלכלים, אבל האנשים שם בסך הכול נחמדים", הוא אומר לאתר 'קול חי'.

לדבריו בצבא האיראני ידעו את עובדת היותו יהודי, "מפעם לפעם קראו לי לחקירות, גם שירותי המודיעין של איראן, ושאלו אותי שאלות על אחיותי שעלו לישראל, אבל כשהבינו שאני לא מרגל או משהו כזה, הם שיחררו אותי".

את ההחלטה לעלות לישראל הוא קיבל כבר לפני מספר שנים, ולפני כשנתיים הוציא דרכון, נסע לטורקיה ומשם עלה לישראל וחבר לבני משפחתו שמתגוררים בישראל כבר מספר שנים.

כיום הוא מתגורר בפסגת זאב, ועובד לפרנסתו במיון טרם בירושלים, וממשיך להתגעגע לחברים באיראן "כל ההתחלות קשות כאן בישראל", הוא אומר ומוסיף, "אני גם בקשר באמצעות הסקייפ עם חברים באיראן".



0 תגובות